
 
Errata 

The Editor of the 2013 ASCO Annual Meeting Proceedings has authorized correction of the following 
errors. 
 
Abstract 591 
After publication of the abstract, the authors were notified that the intellectual property owner of TransFix 
vacuum tubes is Cytomark, Caltag Medsystems Ltd., not BD, as originally indicated. The second sentence 
of the “Methods” section has been updated to the following: “Baseline blood samples (TransFix vaccum 
tubes, Cytomark, Caltag Medsystems Ltd.) were used for CTC analysis and processed on the modified 
Versant kPCR Sample Prep system using 8µm pore size Whatman Nuclepore track-etched membranes 
(GE Healthcare Piscataway, NJ).” 
 
Abstract 3549 
After publication of the abstract, the authors discovered an error in statistics calculation. The last sentence 
of the “Results” section, “However, KRAS G12V and KRAS G12S mutations were significantly 
associated with an increased risk of recurrence (HR, 2.115; 95% CI, 1.077-4.156, P=0.030)” has been 
updated to, “However, in these patients, codon 12 (G12D/G12V/G12S) and 13 mutations in KRAS were 
associated with poor RFS (HR, 0.336; 95% CI, 0.115-0.981, P=0.046).” 
 
In the first sentence of the “Methods” section, “239 single nucleotide polymorphisms” has been updated 
to “234 single nucleotide polymorphisms”. 
 
Abstract 4504 
After publication of the abstract, the authors discovered an error in the list of authors. Roberto Sabbatini, 
MD, of Azienda Ospedaliero Universitaria, should have been listed as an abstract coauthor rather than 
Gabriele Luppi.  The list of authors should read as follows:  
 
Robert John Motzer, Carlos H. Barrios, Tae Min Kim, Silvia Falcon, Thomas Cosgriff, W. Graydon 
Harker, Kenneth B. Pittman, Roberto Sabbatini, Sun Young Rha, Thomas W. Flaig, Ray D. Page, Sevil E. 
Bavbek, J. Thaddeus Beck, Poulam M Patel, Edward Schiff, Alexandra Vaury, Julie Niolat, Sven Gogov, 
Ozlem Anak, Jennifer Knox 
 
Abstract 6004 
After publication of the abstract, the authors discovered three errors in reported percentages. 
 
In the second sentence of the “Results” section, the 3-year DFS rate was erroneously given as “66.0%”, 
whereas it should have been “60.0%”. 
 
In the third sentence of the “Results” section, the 3-year OS rate was erroneously given as “75%”, 
whereas it should have been “75.8%”. 
 
In the last sentence of the “Results” section, the incidence of thrombocytopenia was erroneously given as 
“5.0%”, whereas it should have been “2.0%”. 
 



After publication of the abstract, the authors discovered that a coauthor’s name and institution were listed 
incorrectly. The coauthor Takeshi Beppu was erroneously listed as Takashi Beppu. The institution has 
been updated to Saitama Cancer Center, Saitama, Japan, rather than Saitama Medical University 
International Medical Center, Saitama, Japan. 
 
Abstract e15023 
After publication of the abstract, the authors discovered that the order of authors was incorrect. Dr. 
Dapeng Li should have been listed as the last author of the abstract. The list of authors should read as 
follows: 
 
Mary Ann Tagliaferri, Lee Steven Schwartzberg, Michael M. Chen, Luis H. Camacho, Edward H. 
Kaplan, Francis P. Arena, Bryan J. Bienvenu, Susan E. North, Hermant Patel, Dapeng Li 
 
Abstract e22107 
Following publication of the abstract, the authors reported that the abstract had been erroneously 
submitted as a clinical trial abstract. The clinical trial number has been removed from the published 
abstract. 
 
All errors have been corrected in the online versions of the abstracts on JCO.org and ASCO.org. 
 


